Fandom

Battlefield Wiki

Zakłócacz ECM

87stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zakłócacz ECM - jeden z dwóch rodzajów systemów przeciwdziałania rakietowego w Battlefield 3 i 4 stosowany w pojazdach latających, skutniejszy od flar.

Jego działanie jest proste - przez 5 sekund od wypuszczenia pojawia się srebrna "chumra", która chroni nas przez 5 sekund przed pociskami, namierzaniem, radarem przeciwnika i uniemożliwia zespotowanie pojazdu latającego. W Battlefieldzie 3 Ładuje się 10 sekund, jednak uwzględniając czas jego działania, jesteśmy "bezbronni" przez 5 sekund. Zakłocacz ECM ma dwie wady: w samolotach przy przyśpieszniu pojazd za szybko oddala się od "chmury" (przez co rakiety mogą trafić pojazd), a podczas lotów na dużych wysokościach (powyżej 170-180 m) może nie zmylić pocisków.

Są trzy taktyki jego używania: puszczamy go kiedy zaczynamy być namierzani (przydatne podczas ucieczki, gdy jesteśmy daleko od przeciwnika, jednak ktoś inny może nas wtedy namierzyć); druga, czyli puszczanie po tym, jak wróg wystrzeli pocisk (w odrzytowcach nie powinno się używać wtedy dopalaczy, podczas lotów na dużych wysokościach lub jeśli jesteśmy dlaeko od wroga strzelającego w nas, możemy jednak zostać trafieni, poniważ rakiety mogą na tyle daleko, że "chmura" "zniknie" zanim zmyli rakiety), wtedy deflektujemy ok. 98% procent pocisków, należy pamiętać; trzecia - puszczamy ECM chowając się za jakąś przeszkodą (najbardziej skuteczna). Co ciekawe, w przeciwieństwie do flar, ECM deflektuje pezetki i pociski z Javelina, w 99% przypadków pociski te zostają zmylone.

Uwaga! W Battlefield 3 w celu zbalansowania na niektórych serwerach nie można zamontować zakłócacza ECM w samolocie szturmowym atakujących (A10A Thunderbolt), wtedy domyślnie zamontowane będzie wyrzutnia flar IR (z ang. infrared - podczerwień).

Więcej w Fandom

Losowa wiki