Fandom

Battlefield Wiki

FGM-148 Javelin

87stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

FGM-148 Javelin – amerykańska, ręczna wyrzutnia przeciwpancerna strzelająca pociskami HEAT (High Explosive Anti-Tank) – wysoko wybuchowe pociski p.panc. Javelin wymaga laserowego namierzenia celu by wystrzelić.

Battlefield 3 Edytuj

FGM-148 Javelin
Fgm148.png
Pojemność magazynka 1 rakieta
Odblokowany przy 82000 XP technika
Amunicja startowa 1+1
Maksymalna il. amunicji 3+1
Czas przeładowania 3.5s.
Klasa BF3 Engineer Icon.png Technik
Ręczny przeciwpancerny pocisk kierowany z dwiema dostępnymi trajektoriami lotu - pierwszą, w której pocisk leci do celu po linii prostej, oraz drugą, w której wznosi się i spada na cel z góry. Wymagane namierzenie celu.

—opis na Battlelogu

Kampania Edytuj

FGM-148 pojawia się jedynie w misji Operacja Gilotyna, w której gracz musi podnieść wyrzutnię i zniszczyć nią nadjeżdżające czołgi T-90.

Tryb kooperacji Edytuj

W misji Operacja Eksodus obaj gracze zaczynają z Javelinem w ich ekwipunku. Jest on skuteczny w niszczeniu nadjeżdzających pojazdów opancerzonych. By zniszczyć BMP-2 potrzeba 3 celnych strzałów, ale już 2 wystarczą by pojazd zaczął się palić, przez co po jakimś czasie wybuchnie.

Gra Wieloosobowa Edytuj

FGM-148 Javelin jest dostępny w trybie multiplayer, w klasie technika. Jest on ostatnią odblokowywaną wyrzutnią. Javelin potrafi sam namierzać wszystkie naziemne pojazdy wroga, jeżeli tylko ma niezakłóconą linię widoku i obiekt ten znajduje się w zasięgu. Możliwe jest atakowanie pojazdów latających oraz naziemnych poza zasięgiem wzroku, jeżeli są one laserowo oznaczone przez: SOFLAM, CITV (trzecie miejsce w czołgu), lub przez helikopter z dodatkiem Laser.

Ciekawą właściwością Javelina jest możliwość atakowania w trybie bezpośrednim (Direct Attack), gdy rakieta leci prosto w cel, lub trybie Top Attack, w którym rakieta wzbija się nad cel i uderza go z góry, co zwiększa zadawane zniszczenia. Obecnie (po patchu 1.04) FGM-148 używa trybu bezpośredniego przy samodzielnym namierzeniu celu, a trybu Top Attack gdy cel jest zaznaczony laserowo. Dlatego ważne jest, by używać SOFLAM'u również do oznaczania czołgów, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo zniszczenia czołgu jednym strzałem z Javelina, jeżeli uderzy on z góry. W innych wypadkach pierwsza rakieta jedynie unieruchomi pojazd, a żołnierz znajdzie się w niebezpiecznej sytuacji, ponieważ przeładowanie Javelina zajmuje 3.5 sekundy.

Istnieje kilka sposobów na uniknięcie trafienia rakietą FGM-148. Dym maskujący to pierwszy odblokowywany dodatek dla BWP i czołgów, który jest bardzo skuteczny. Ważne jest jedynie, by wystrzelić dym po tym jak wystrzelono rakietę, w innym wypadku zostaniemy bez dymu, a wróg będzie miał wciąż gotową wyrzutnię. Kolejnym dodatkiem jest Maskowanie, który wydłuża czas namierzania, oraz skraca czas przez jaki pojazd jest oznaczony laserem. Obrona przeciw Javelinom w pojazdach latających jest trochę trudniejsza. Najskuteczniej działa Zakłócacz ECM, który przerywa namierzanie jakimkolwiek środkiem (laserem lub rakietą p.lot.). Flary czasem działają, ale nie zapewniają nawet 50% skuteczności przeciwko rakietom namierzanym laserowo.

Więcej w Fandom

Losowa wiki