Fandom

Battlefield Wiki

Battlefield 1943

87stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Battlefield 1943 – gra komputerowa typu first-person shooter wyprodukowana przez studio Digital Illusions CE i wydana przez Electronic Arts na platformy Xbox 360 i PlayStation 3 w formie elektronicznej dystrybucji. Podobnie jak w pierwszej grze należącej do serii BattlefieldBattlefield 1942, akcja rozgrywa się w czasie II wojny światowej, jednak gra w całości skupia się na walkach na Pacyfiku.

Gracze wcielają się w żołnierzy United States Marine Corps lub Japońskiej Cesarskiej Marynarki Wojennej. Gra toczy się na trzech 24-osobowych mapach: Wake Island, Guadalcanal i Iwo Jima. Czwarta mapa – Coral Sea – miała zostać odblokowana dla platformy, na której zostanie zabitych 43 milionów graczy. Mapę odblokowali użytkownicy konsoli Xbox 360[17].

Producent planował wydać grę również na platformę PC, jednak prace nad tą wersją zostały oficjalnie anulowane w związku z intensyfikacją prac nad grą Battlefield 3[18].

Rozgrywka Edytuj

Podobnie jak w Battlefield Heroes, w grze występują trzy klasy postaci: piechur (infantryman), strzelec (rifleman) i zwiadowca (scout).Każda klasa ma nielimitowaną ilość amunicji, jednak w wypadku użycia materiałów wybuchowych trzeba czekać na ich ponowne uzupełnienie. Gra zawiera też system regeneracji zdrowia gracza, podobny do stosowanych w grach z serii Call of Duty i Halo. W grze pojawiają się cztery rodzaje pojazdów: myśliwce, czołgi, wojskowe jeepy oraz barki desantowe. W bazie każdej z drużyn znajdują się po dwa jednoosobowe myśliwce (dla wojsk japońskich i amerykańskich odpowiednio Mitsubishi A6M Zero i Vought F4U Corsair),które wyposażone są w cztery karabiny maszynowe i bomby lotnicze.Czołgi są obsługiwane przez dwóch graczy – jeden prowadzi pojazd i może użyć działa lub sprzężonego karabinu maszynowego, natomiast drugi korzysta z zamontowanego na czołgu karabinu maszynowego. Jeepy mieszczą do trzech osób – kierowcę, który prowadzi pojazd, strzelca operującego karabinem maszynowym oraz pasażera. Barki desantowe używane są do transportowania piechoty z lotniskowców na plaże. Dodatkowo gracz może wezwać nalot bombowy korzystając ze specjalnych bunkrów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki