FANDOM

Amiens – mapa, pojawiająca się w grze Battlefield 1. Wydarzenia na mapie dzieją się podczas Bitwy pod Amiens w 1918 roku, która rozpoczęła Ofensywę stu dni. Na mapie widoczne są przeciwstawne sobie frakcje Zjednoczonego Królestwa i Cesarstwa Niemieckiego.

O mapie Edytuj

Amiens jest niezbyt gęstą i ekspansywną mapą miejską. Budynki przypominają te widoczne w Seine Crossing z Battlefield 3, a układ mapy odbija mostek w Remagen z Battlefield 2142. Poziom istniejącego zniszczenia jest podobny do pola Battlefield 3: Aftermath. Chociaż samoloty nie są dostępne dla żadnej z drużyn, w trakcie całej bitwy będą przechodzić różne płaszczyzny, a balony zaporowe mogą pomóc w orientacji mapy.

Katedra Notre-Dame d'Amiens i Parc Saint-Pierre można zobaczyć od czasu do czasu w oddali.

Tło historyczne Edytuj

Jako ośrodek logistyczny i węzeł kolejowy Amiens miało wielkie znaczenie dla brytyjskiej zdolności do prowadzenia wojny i nie mogło wpaść w ręce wroga. Celem niemieckiej ofensywy wiosennej 1918 roku było zajęcie ważnego węzła kolejowego w Amiens. Choć Niemcom nie udało się zrealizować założonych celów, ich armia posunęła się naprzód dalej niż ktokolwiek inny od roku 1914. To właśnie w pobliżu Amiens 24 kwietnia 1918 roku stoczono pierwszą bitwę pancerną w historii. Już sama siła ofensywy zaskoczyła Brytyjczyków, którzy zostali zepchnięci prawie do samego Amiens, zanim zdołali powstrzymać Niemców na przedmieściach.

Źródło: https://help.ea.com/pl-pl/help/battlefield/battlefield-1/battlefield-1-amiens

Więcej z Fandomu

Losowa wiki